ART OF TWINS SISTERS

Collezione Foto di Donna

Red Net
The Islander
Mother and Daughter
Strong Light
Deep Green
In the Mirror
A little Fairy
Sensuality
Descrizione delle Opere del progetto

Red Net
In this shot, a young woman is portrayed with her face wrapped in a red net. with her hands she surrounds her face and her intensely sad look recalls the suffering of women forced to struggle every day with a society that still does not accept them and does not leave them free to be themselves.

In questo scatto, una giovane donna viene ritratta con il viso avvolto in una rete rossa. con le mani si circonda il viso e il suo sguardo intensamente triste richiama la sofferenza delle donne costrette a lottare ogni giorno con una società che ancora non le accetta e non le lascia libere di essere se stesse.


Mother and Daughter
In this portrait are immortalized a mother and her daughter emerging from the dark, their eyes are directed towards the observer. They hold together in their hands a red butterfly, a symbol of fragility and beauty, which often characterize the female soul. They wear white mesh gloves and are wrapped in a few garments; they represent beauty in different age groups.

In questo ritratto sono immortalate una madre e sua figlia che emergono dal buio, i loro sguardi sono diretti verso l'osservatore. Reggono insieme tra le mani una farfalla rossa, simbolo di fragilità e bellezza, che spesso caratterizzano l'animo femminile. Calzano dei guanti di rete bianca e sono fasciate da pochi indumenti; rappresentano la bellezza nelle diverse fasce di età.


Deep green
In this image the face of a woman is portrayed, who gently touches a leaf with an intense green; the young woman's gaze is tense and serious because she is well aware of the climate problems that afflict our planet.

In questa immagine viene ritratto il viso di una donna, che delicatamente sfiora una foglia dal verde intenso; lo sguardo della giovane é teso e grave perché é ben consapevole dei problemi climatici che affliggono il nostro pianeta.


A little Fairy
In this work, a woman is immortalized who with amazement and wonder, turns her eyes upwards attracted by a small luminous creature that flutters near her face. The creature is made of light alone, it is a small fairy, of those that appear in fairy tales and in our dreams as children. With this work we want to remind the viewer of the importance of dreams, because still believing in the fantastic, helps us to remain a little children even as adults.

In questa opera, viene immortalata una donna che con stupore e meraviglia, rivolge i suoi occhi verso l'alto attratta da una piccola creatura luminosa che svolazza vicino al suo viso. La creatura è fatta di sola luce, è una piccola fata, di quelle che compaiono nelle fiabe e nei nostri sogni di fanciulli. Con quest'opera si vuole ricordare allo spettatore l'importanza dei sogni, perchè credere ancora nel fantastico, ci aiuta a rimane un po bambini anche da adulti.


The Islander
This photo was taken in Sicily, portrays a young woman from the island, with strong and decisive features; and sitting near a cave that majestic, with its beautiful rocks, is the background and amplifies the strength of its proud gaze.

Questa foto è stata scattata in Sicilia, ritrae una giovane dell'isola, dai tratti forti e decisi; e seduta nei pressi di una grotta che maestosa, con le sue rocce bellissime, le fa da sfondo e ne amplifica la forza del suo sguardo fiero.

Strong Light
In this photo the face of a strongly illuminated woman is portrayed, strongly extracted from the darkness that surrounds it. It symbolizes the tenacity and resistance to adversity that life offers us, it represents our daily struggles.

In questa foto viene ritratto il viso di una donna fortemente illuminato, estratto con forza dal buio che lo circonda. Simboleggia la strong lighttenacia e la resistenz alle avversità che la vita ci propone, rappresenta le nostre lotte quotidiane.

In the mirror
In this photo one of the most complex concepts of the human psyche is expressed, the dualism of the soul. Each one of us keeps within it a split personality, more or less expressed on the outside. The complexity of the human soul is well represented by this woman who seems to smile serenely, but here is that the version of herself reflected in the mirror instead, expresses all the sadness that she carries inside.

In questa foto viene espresso uno dei concetti più complessi della psiche umana, il dualismo dell'anima. Ogni uno di noi serba al suo interno uno sdoppiamento di personalità, più o meno espresso all'esterno. La complessità dell'animo umano viene ben rappresentata da questa donna che sembra sorridere serenamente , ma ecco che la versione di se stessa riflessa nello specchio invece, esprime tutta la tristezza che si porta dentro.

Sensuality
Sensuality is often a prerogative of the woman, in this work in fact, we observe in the foreground the wing of a red butterfly that partially hides the face of a young woman in the background. She is naked, her hair is loose and she holds her face in her hands, almost stroking it, and strongly emanates all the sensuality. To whom will it be addressed?

La sensualità è spesso una prerogativa della donna, in questa opera infatti, osserviamo in primo piano l'ala di una farfalla rossa che nasconde in parte, il volto di una giobane donna sullo sfondo. Ella è nuda, i suoi capelli sono sciolti e si regge il viso tra le mani, quasi accarezzandolo, ed emana con forza tutta la sensualità. A chi sarà rivolta?